.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افتتاح مرکز ضایعات نخاعی مازندران در ساری
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: نخستین مرکز ضایعات نخاعی استان در ساری در هفته بهزیستی افتتاح می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، سعید آرام پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به‌مناسب آغاز هفته بهزیستی، با اشاره به اینکه 150 فعالیت از طریق سازمان بهزیستی برای توانمندسازی افراد جامعه هدف ارائه می‎شود، اظهار کرد: خدمات بهزیستی به جامعه هدف از قبل از تولد ارائه و تا زمان فوت ادامه می‎یابد.

وی به اقدامات انجام شده برای ایجاد مسکن برای افراد جامعه هدف اشاره کرد و افزود: برنامه داریم که تا پایان امسال مسکن مورد نیاز مددجویان احداث و در اختیار آنها قرار گیرد و از زمان فعالیت دولت جدید 76 مسکن روستایی ویژه مددجویان در استان ساخته شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران درباره اختصاص وسائل مورد نیاز ویژه مددجویان، تصریح کرد: وسائل مورد نیاز ویژه افراد مددجویان به صورت ویژه و به روز در اختیار خانواده‌ها قرار می‏‌گیرد.

* 50 هزار نفر زیرپوشش بهزیستی

وی تعداد افراد زیرپوشش بهزیستی مازندران را 50 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 13 هزار زن سرپرست خانوار و نیز 240 هزار نفر از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند می‏‌شوند.

آرام با اعلام اینکه طرح خدمات مراقبتی بهزیستی در استان با به‌کارگیری 80 نفر از مراقبان در منازل پیگیری می‎شود، یادآور شد: 350 نفر از سالمندان استان از این طرح بهره‌مند می‎شوند.

وی با اشاره به افزایش رشد طلاق در استان در سال‌های گذشته طرحی را نیز به مسؤولان استان در این ارتباط پیشنهاد شد، ادامه داد: با اقدامات انجام شده رشد طلاق در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش هشت درصدی مواجه بود.

مدیرکل بهزیستی مازندران درباره اقدامات انجام شده درباره اورژانس اجتماعی، یادآور شد: در گذشته عملکرد مناسبی در این حوزه نداشتیم و براساس برنامه زمان‌بندی انجام شده در سال‌جاری هر فردی که در استان با سامانه 123 تماس بگیرد می‎تواند از خدماتی که در برای این اورژانس تعریف شد، بهره‌مند شود.

* انعقاد تفاهم‌نامه برای ایجاد مراکز ژنتیک

وی به انعقاد تفاهم‌نامه برای ایجاد مراکز ژنتیک در استان اشاره کرد و گفت: برای کنترل معلولیت و جلوگیری از افزایش تعداد معلولان همه افرادی که قرار است ازدواج کنند قبل از عقد باید مورد ارزیابی ژنتیکی قرار گیرند.

آرام تصریح کرد: براساس نیاز استان برنامه‌ریزی کردیم که در هر شهر استان یک مرکز ژنتیک نیز ایجاد شود.

وی درباره دیگر تفاهم‌نامه انجام شده برای کنترل شنوایی سنجی کودکان با اداره‌کل ثبت احوال، اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه ثبت احوال استان برای صدور شناسنامه از خانواده‎ها گواهی غربالگری دریافت می‏‌کند که در سه سال گذشته از اختلال شنوایی 815 کودک جلوگیری شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه در زمینه بینایی‌سنجی در تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش داشتیم همه بچه‎های سه تا 6 سال باید در این طرح مورد ارزیابی قرار گیرند، خاطرنشان کرد: در همین ارتباط 8 هزار و 500 کودک دچار اختلال بینایی بودند شناسایی شد که از کم‌بینایی آنها جلوگیری کردیم.

وی درباره اقدامات انجام شده برای طرح کارزار رسانه‌ای در استان، یادآور شد: در این طرح تلاش کردیم که آسیب‌های ناشی از مصرف شیشه را به صورت فشرده و جدی در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم و بررسی‌ها در این ارتباط انجام شد، به عنوان نمونه در مصرف شیشه به این نتیجه رسیدیم که مصرف شیشه در صنف آرایشگران خانم بیشتر از سایر صنوف است که در این حوزه آموزش‌های انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در دیگر بررسی انجام شده مشخص شد که ممکن است ورزشکاران در این حوزه دچار آسیب‌های جدی شوند که تلاش برای معرفی اثرات مخرب مصرف شیشه در بین این قشر هم در برنامه کاری قرار گرفت.

* معلولان همچنان مشکل تردد در نقاط شهری دارند

مدیرکل بهزیستی مازندران درباره اقدامات انجام شده برای مناسب‌سازی خیابان‌های استان برای معلولان، اظهار کرد: اقدامات شهرداری ساری در مناسب‌سازی خیابان‌ها بسیار مطلوب بوده است و به نقطه‌ای رسیدیم که برنامه‌ریزان این نهاد خودشان اقدام به مناسب‌سازی اقدام می‏‌کنند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر معلولان برای تردد در نقاط شهری با مشکل مواجه هستند، گفت: در حمل و نقل شهری با مشکلاتی مواجه هستیم و تمرکز داریم که در این حوزه اقدامات اثرگذاری انجام شود.

آرام در ادامه از افتتاح نخستین مرکز ضایع نخاعی مازندران در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: ساختمان این مرکز از طریق شهرداری ساری و تجهیزات این مرکز از طریق سفارت ژاپن و نیز بهزیستی برای تردد معلولان یک دستگاه مناسب برای تردد معلولان در نظر گرفته شد و این مرکز با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح می‎شود.

وی درباره میزان مشارکت در بهزیستی، یادآور شد: به صورت نقدی مردم 6 میلیارد تومان کمک کردند ولی مشارکت مردم به صورت رقم ریالی نیست و مشارکت غیرنقدی و خدماتی داریم، جمع کمک نقدی و غیرنقدی مردم به بهزیستی بیش از 21 میلیارد تومان بود.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پاسخ به سؤالی درباره خرید و فروش کودکان، گفت: گزارش‌هایی در این ارتباط داشتیم که در مناطق حاشیه و آلوده بود.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.